Udstillingen “Missilet” åbnet på Odsherreds Museum!

Vi har nu åbnet den nye udstilling om missilet på Odsherreds Museum. Her kan man opleve den følelse, der må have ramt den første politimand på stedet. Den mærkelige uro og stilhed der var, før man fandt ud af, hvad der var hændt. Som besøgende bevæger vi os videre ind i udstillingen og ser en tre meter lang model af en dansk fregat udrustet med Harpoon-missiler. Til sidst følger vi journalisternes jagt på sandheden og folkets støtte til orlogskaptajn Henning G. Olsen.

Læs mere om udstillingen her.

Hør her museumsinspektør Thomas Lund Johansen fortælle kort om hvad der gik galt, den dag missilet blev sendt afsted ved en fejl:

Hør derudover her, Journalist Gunnar Nielsen fortælle om fejlen:

Missilet på Odsherred Teater i 2022 – 40 år efter

Opsætningen af en stor forestilling om missil-historien er planlagt til at markere åbningen af den nye teatersal på Odsherred Teater i Nykøbing Sjælland. Hør dramatiker og skuespiller, Mei Oulund fortælle om denne, her: