Ny formand i Kalundborg Arkæologiforening og nyvalgt bestyrelse.

Knabstrup d. 15/7-2021

Efter det frygtelige tab af vores engagerede og allestedsværende formand, der døde pludselig, har Kalundborg Arkæologiforening levet i skyggen af sorgen og af corona virus, indtil vi d. 21/6 kunne holde generalforsamling.

Efter konstituering d. 30/6 er bestyrelsen som følger:

Helle Gjøl blev valgt som formand (nyvalgt).

Jens Nielsen som næstformand (genvalgt).

Karen Vestergaard som kasser (genvalgt).

Bent Mortensen som sekretær og praktisk koordinator (nyvalgt).

Karen Boysen referent mv. (genvalgt).

Nina Nyberg 1. suppleant (nyvalgt).

Søren Rasmussen 2. suppleant. (genvalgt)

Om formanden:

Helle Gjøl, 67 år, bosiddende i Knabstrup.

Jeg var tidligere medlem af Holbæk Arkæologiklub, den lukkede og via kontakt med Jens kom jeg med på udgravningsholdet i Rendsborgparken.

Min interesse ligger hovedsageligt i at være i felten og grave og solde mv… Jeg vil dog også gerne lægge en del energi i at ”modernisere” foreningen i takt med udviklingen på hele museumsområdet. Fx prøver vi om ikke der er basis for en facebook side.

Jeg vil opfordre alle til at deltage i vores arrangementer.

På museet afholder vi familiearrangementer for børn og voksne i efterårsferien og vinterferien måske til påske, og et par dage i sommerferien.

Vi har foredrag ved Jens Kristian Nielsen om luftarkæologi d 10/8. Det foregår i foredragssalen på Kalundborg museum, (man skal bestille billet  21826247, og der skal fremvises coronapas)

Vi planlægger også ture til andre lokaliteter fx Tur til Moesgaard d. 7. september (se det udsendte opslag). Og andre ture er på vej: Lolland – Falster, og måske Sverige?

Vi forventer endvidere at der kommer en del grave – og solde – opgaver i løbet af efteråret. – vi har altid plads til en til i gummistøvler og bøllehat !!!

Vi modtager gerne nye medlemmer både i felten og som deltagere i årets ”events”.

Med venlig hilsen,

Helle Gjøl