Museum Vestsjælland sætter fokus på bæredygtighed

Bæredygtig Pop Up projekt

Museum Vestsjælland leder det nye projekt Bæredygtig Pop Up. Vi ser et behov for, og potentiale i, at være til stede i ”pop up”-formidling lokalt og uden for museernes fysiske rammer. I projektet vil vi nytænke formidlingsmaterialer i en ”upcycling” og udvikle metoder og strategi for at bringe genanvendt og ny formidling i spil lokalt og sammen med borgerne.

Projektet skal munde ud i konkrete aktiviteter i Nykøbing Sjælland og Middelfart. Samtidigt udvikles udkast til strategiplan, der skal komme den samlede museumssektor til gode.

Læs mere om projektet her.