Ridderskole

Hvad kræver det at blive ridder i middelalderen? Fysisk styrke er ikke det eneste der tæller, hvis man skal føre sig frem på slagmarken og ved hoffet. Tag dine elever med på ridderskole og lad dem prøve det på egen krop.

Forløbet tager udgangspunkt i Esbern Snares by og borg i middelalderen. Vi kommer bl.a. omkring Vestborgen og den femtårnede Vor Frue Kirke i forløbet. Klassen bliver delt op i to og dyster mod hinanden.

Eleverne møder en ridder, som introducerer dem til middelalderens teknisk avancerede sværdkamp, til bueskydning og til kunsten at skrive og fremføre et godt ridderkvad.

Forløbet er en vekselvirkning mellem fordybelse og højt tempo.

Klassetrin

Mellemtrin

Praktisk info

Antal elever: 28

Klassetrin: 4.-6. kl.

Fag: dansk, historie, kristendomskundskab

Varighed: 2 timer

Pris: 800 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)

Forløbet skal bookes senest 2 uger før.
Afbestilling af Kulturbus skal ske inden ni arbejdsdage. Ved manglende afbestilling eller udeblivelse eftersendes en regning på 1.000 kr.

Hent elevopgaver

Andre Undervisningsforløb

Mellemtrin og udskolings undervisningsforløb - Kunst som sanserum. Skønheden i det uperfekte
Mellemtrin og udskoling undervisningsforløbet - Danmark besat – en modstandsmand og hans familie
Mellemtrin undervisningsforløb - Kampen om magten - sådan bliver man konge!
Mellemtrin undervisningsforløb - Solens folk i solens land
Indskoling og mellemtrin undervisningsforløb: I kunstnerens fodspor
Mellemtrin undervisningsforløb - Børnearbejde i gamle dage – knofedt og maskinkraft