I kunstnerens fodspor

Med inspiration fra Sigurd Swanes værker kigger vi på farvernes betydning i kunsten. Eleverne følger i kunstnerens fodspor og undersøger spørgsmål som: Hvad gør farverne ved os som beskuere? Hvad sker der, når man vender naturens farver på hovedet og kaster sig ud i vilde farveeksperimenter?

På Malergården oplever eleverne familien Swanes helt særlige kunstnerunivers. Hjemmet blev skabt af Agnete Swane med det formål at skabe et unikt og ”skønhedssøgende” hjem, som gav de perfekte rammer for Swane-familiens liv med kunsten.

Klassetrin

Mellemtrin

Praktisk info

Sted: Malergården, Plejerupvej 10, Plejerup, 4571 Grevinge

Antal elever: 28

Klassetrin: 3.-5. kl. og valgfag i billedkunst

Fag: Billedkunst

Varighed: 3 timer

Pris: 1.975 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)

Forløbet skal bookes senest 2 uger før.
Afbestilling af Kulturbus skal ske inden ni arbejdsdage. Ved manglende afbestilling eller udeblivelse eftersendes en regning på 1.000 kr.

Andre Undervisningsforløb

Mellemtrin undervisningsforløb - Riddere og ridderdyder
Mellemtrin og udskolings undervisningsforløb - Kunst som sanserum. Skønheden i det uperfekte
Mellemtrin og udskoling undervisningsforløbet - Danmark besat – en modstandsmand og hans familie
Mellemtrin undervisningsforløb - Kampen om magten - sådan bliver man konge!
Mellemtrin undervisningsforløb - Ridderskole
Mellemtrin undervisningsforløb - Solens folk i solens land