Tidlig julegave til Slagelse Museum – lokal fond donerer 2 millioner

Julen falder tidligt på Slagelse Museum, – en del af Museum Vestsjælland. Museet har modtaget tilsagn om ca. 2 millioner kroner. Midlerne stammer fra Fonden Slægtens Schous Bolig Gl. Antvorskov. Fonden har besluttet at nedlægge sig selv og lade provenuet tilfalde museet, hvilket vækker stor glæde hos museumsdirektør Eskil Vagn Olsen: ”Det er fantastisk at vi modtager denne generøse gave fra fonden. Midler i den størrelsesorden er ikke noget vi normalt har til rådighed til konkrete formidlings- og forskningsopgaver, så det vil gøre en kæmpe forskel for os”.

Pressemeddelelse Julegave Til Slagelse Museum