Rigtig god sommer på Museum Vestsjælland

Selvom sommervejret måske har drillet, har vi haft en virkelig god museums-sommer på afdelingerne.

I skolernes sommerferie (uge 26-32) har vi haft i alt 19.653 gæster på vores museer. Det er en fremgang på hele 69 procent i forhold til samme periode sidste år. Alle vores besøgssteder har haft en flot fremgang. Højdespringerne er Malergården, Kalundborg Museum med Carmen Curlers udstillingen, og udstillingen ”Traces of Resonance” på Odsherreds Kunstmuseum, der alle 3 har tiltrukket rigtig mange gæster. Dertil kommer flere besøg af krydstogtturister i Kalundborg.

Museumsdirektør Eskil Vagn Olsen er begejstret: ”Vi er rigtig glade for at både børneaktiviteter og udstillinger har været populære hos gæsterne. Det lover godt for resten af året, hvor vi både har flere gode aktiviteter og udstillinger på programmet”.

Se programmet for aktiviteter og udstillinger for resten af 2023 her.