Rekord mange til fastelavnsfest på Kalundborg Museum

Sjællandske Medier var på besøg til den traditionelle fastelavnsfest på Kalundborg Museum

Der blev banket godt og grundigt til tønderne. Slagene gav ekko på gårdspladsen dér mellem de fire længer på Kalundborg Museum søndag. Tønderne fik sig en ekstra en på goddagen af mange ivrige børn opsat på at være den, der fik tønden splintret.

Årets tøndeslagning på museet var tøndeslagning nummer 50, og tøndejubilæet blev markeret med ekstra store præmier til både kattekonger, kattedronninger og de sjovest udklædte.

Og ikke mindste Arne Bybjerg og hustru var repræsenteret til tøndeslagning – meget passende til museets udstilling om Carmen Curlers.

“Aldrig har der været så mange til tøndeslagning på museet i de 50 år som i dag” udtaler Martin Pavon

Læs hele artiklen her.