Online Kulturformidling – stort tværregionalt samarbejdsprojekt

Museum Vestsjælland har siden slutningen af sidste år arbejdet med projektet Online Kulturformidling. Projektet er et tværregionalt samarbejdsprojekt med fokus på både at skabe spændende digitalt indhold med højt fagligt niveau – og samtidig undersøge, om det er muligt at lave en bæredygtig forretningsplan for digitalt, kulturelt indhold. Vores samarbejdspartnere er Museum Lolland-Falster, Frederiksbergmuseerne, Observatoriet i Brorfelde og Oplevelsescenter Nyvang. I forbindelse med projektet har hvert partnermuseum fået udviklet en professionelt produceret kortfilm. Disse film er nu færdige og klar til at komme ud til brugerne.

Museum Vestsjællands film sætter fokus på Valdemar Rørdam, hans venskab med familien Swane på Malergården og hans uheldige hyldestdigt til Hitler.

Se filmens trailer her

Vi giver adgang til filmen i forbindelse med vores online foredrag om dette tema. Adgang til film og foredrag køber du her via billetekspressen.

Senere vil du også kunne købe adgang til de fire andre film for 15 kroner pr. film.

Vi håber du vil tage godt imod projektet og de flotte kortfilm.

Kreditering:
Filmene er udviklet i et samarbejde mellem Museum Vestsjælland, Museum Lolland-Falster, Frederiksbergmuseerne, Oplevelsescenter Nyvang og Observatoriet i Brorfelde.
Projektet er støttet af Beckett Fonden, Augustinus Fonden og Slots- og Kulturstyrelsen.

Logoer fra fonde

Læs mere om projektet Online Kulturformidling