Nyt samarbejde med Danske Handicaporganisationer

Vi byder de mange medlemmer af de danske handicaporganisationer virtuelt velkommen til flotte film om kultur og videnskab!

For at lette adgangen til kulturen for alle, også for mennesker med handicap, har vi det seneste år skabt og udgivet en række nye film, som man kan købe og se hjemmefra.

I det nye samarbejde med Danske Handicaporganisationer gør vi adgangen til vores institutioner stadig lettere, og vi er både glade og stolte over, at vi på den måde kan åbne dørene til kulturen op for endnu flere.

Filmene tager seerne med både indenfor og udenfor til virtuelle besøg. Her får man en eksklusiv adgang til flotte steder i landskabet, helt særlige huse, vidende fagpersoner og spændende historier.

Hvis du er medlem, har du modtaget adgangen fra din handicaporganisation. Hvis du ikke er medlem af en handicaporganisation, kan du selvfølgelig også få adgang til filmene. Det gør du ved at klikke lige her.

Samarbejdet er en del af projektet Online kulturformidling med Museum Vestsjælland, Museum Lolland-Falster, Frederiksbergmuseerne, Oplevelsescenter Nyvang og Observatoriet i Brorfelde. Projektet har modtaget støtte fra Augustinus Fonden, Beckett-Fonden og Slots- og Kulturstyrelsen. Du kan finde mere information om projektet Online kulturformidling ved at klikke her.

Fra nobel til nazist?

Én af filmene handler om Malergården. I filmen fortæller Jesper Sejdner Knudsen historien mens Simon Vagn Jensen spiller Valdemar Rørdam.

Se mere om hvad vi byder på af film, spil og podcasts.