Ny podcast om den unikke hesterace Knabstrupperen

Hør en spritny udsendelse en hest, der på forunderlig vis forbinder Napoleons soldater og Knabstrup Gods på Vestsjælland med nogle af nutidens passionerede hesteavlere og store kunstnere.

Måske kender du Knabstrupperen? Den prikkede og spættede hest. Dens historie er vild.
En hesterace vis historie bringer os ud på et eventyr. Og hvis du vil lytte med, så må du forberede dig på et vildt ridt forbi spanske kavalerister fra Napoleonskrigene, til Vestsjællands storgårde under statsbankerotten og ud i stalde og ind i atelierer over hele verden.

Lyt her

Eller find udsendelsen på apple, spotify eller google.

Medvirkende:
Uffe Isolotto, kunstner
Monna Elmerkjær Knabstrup-avler
Majbritt Dragsdahl Knabstrup-avler
Eskil Vagn Olsen, direktør for Museum Vestsjælland
Gorm Lunn, tidligere kurator for Knabstrup Hovedgård
Britta Tøndborg, kunsthistoriker i Museum Vestsjælland.

Tilrettelæggelse og vært: Sarah Sander Laugesen

Foto: Merete Norring

Podcasten er blevet til med støtte fra Den Arnstedske Familiefond, Sparekassen Sjælland Fonden og Knabstrup Lokalforum.