Ny podcast fra Museum Vestsjælland

Detektorfund, anarki og magt – en vestsjællandsk ph.d.

Hør vores nyeste podcast, hvor museumsinspektør og arkæolog  Trine Borake fortæller om sit arbejde med ph.d’en No man is an Island. Trine har undersøgt en stor mængde af de mange, mange metaldetektorfund, som frivillige detektorentusiaster over en årrække har fundet på Vestsjælland. Hvilket billede tegner der sig af den sene jernalder, vikingetid og middelalder, når man går der, hvor provinsens mennesker levede? Derude i de små landsbyer.

Det er en historie om anarki og magt – og netværk og fællesskaber – for ligesom som de fleste vestsjællændere i dag gerne vil bestemme selv, ligeså ville de tidlige mennesker det også.  Det mener Trine Borake at kunne se tegn på, via sine mange undersøgelser.

Medvirkende i podcasten:
Trine Borake Museumsinspektør og arkæolog v Museum Vestsjælland
Vært og tilrettelægger: Sarah Sander Laugesen

Lyt til podcasten her:

Detekorfund Podcast Player

Lyt også til alle vores digitale tilbud her: MuseumToGo