Nyt tilbud til grupper – Omvisning på Lindegården

Omvisning på Lindegården

Lindegården i Kalundborg er en sjælden bevaret købstadsgård med seks længer i bindingsværk, opført omkring to gårdspladser. Gårdens historie går tilbage til middelalderen, hvor den var ejet af Esbern Snare og kongemagten, men blev i nyere tid anvendt som præste-, borgermester- og købmandsgård mm. Siden 1910 har Lindegården huset Kalundborg Museum, som i 2013 fusionerede med Museum Vestsjælland.

Omvisningen omfatter Lindegårdens bygninger, og den smukke have med dens storslåede udsigt over Kalundborg Fjord. I haven kan man også opleve og høre historierne om Danmarks næst ældste morbærtræ, urtehaven med gamle reliktplanter fra Kalundborg, og museets berømte model af Kalundborg by i middelalderen.

For booking og forespørgsler om datoer.

Den historiske have vender hjem

Nordea-fonden har doneret 590.308 kr. til projektet “Den historiske have vender hjem” – et grønt byrum på Grundtvig skolen i Nykøbing Sjælland. Her flytter Museum