Museum Vestsjællands arkæologer har travlt inden Kalundborg motorvejen kan åbne

Museum Vestsjælland har det sidste halve år været i gang med at grave søgegrøfter på det areal, som senere skal blive til sidste etape af Kalundborgmotorvejen. Alene i Kalundborg Kommune skal der graves omkring 90 km søgegrøfter.

Det er vådt, meget vådt og til tider også meget koldt, for de arkæologer der i øjeblikket er i gang med at grave søgegrøfter og undersøge om der findes noget af historisk interesse inden selve anlægsarbejdet går i gang. Men selvom vejret er generende for arkæologerne, skrider arbejdet frem helt efter tidsplanen.

Læs hele artiklen fra TV Kalundborg her

Graver 90 kilometer søgegrøfter inden motorvejen kommer – TV-Kalundborg