MIG & MIN BY slog dørene op

Fredag den 28. maj kl. 10.00 åbnede børneudstillingen MIG & MIN BY på Kalundborg Museum. Udstillingen blev åbnet af børnene fra Raklev Børnehave, som har været med i hele udviklingsprocessen. På samme tid kunne Vardemuseerne byde velkommen til søsterudstillingen på Museum Frello. De to næsten ens udstillinger skal i løbet af de næste fire år besøge 10 byer rundt omkring i Danmark.

Det var børnene fra Raklev Børnehave der i fællesskab fik klippet det røde bånd til udstillingen over, og i forbindelse med åbningen sang ”Her bor jeg” for de inviterede. Sylvester Agbedoglo fra Kalundborgs kommunalbestyrelse takkede børnene for deres engagement, og spillede musik sammen med dem for at fejre åbningen. En tak fik børnene også med sig fra museets direktør Eskil Vagn Olsen, projektleder Marlene Kramm og fra Anna Marie Krarup, projektkonsulent fra Nordea-fonden, som har støttet projektet.

I forbindelse med åbningen kunne museet også fejre en bogudgivelse sammen med børnebogsforfatter og illustrator Rasmus Bregnhøi. I bogen kan man læse et eventyr om skygningerne, der er bittesmå og meget gamle indbyggere i byen. Bagerst i bogen kan man finde ideer til at arbejde med byen som tema i børnehaven eller med sin 0. klasse. Udstillingen er bygget af Bureau Detours med udgangspunkt i Rasmus Bregnhøis fortælling om ”Skygningernes forunderlige rejse gennem byen.”

Læs mere om projektet Mig og min by.