Mød os på Historiske Dage 2023

Museum Vestsjælland deltager i årets Historiske Dage i Øksnehallen lørdag den 18. og søndag den 19. marts 2023.

Mød Museums Vestsjælland på vores stand på Historiske Dage 2023, hvor det handler om Carmen Curlers!

Husk også at kl. 15.00 på rød scene diskuterer producenten bag DRs serie Carmen Curlers, Stinna Lassen, og museumsinspektør Karen Sivebæk Munk grænserne for formidling af historien.

I efteråret 2022 rullede DRs nye dramasatsning Carmen Curlers over skærmen. Historien fokuserer på den kalundborgske virksomhed, der producerede elektriske curlers, med omdrejningspunkt i fabrikkens stifter, Axel Byvang – eller det vil sige – i virkeligheden hed han Arne Bybjerg.

Hvor meget kan man twiste virkeligheden i en tv-serie og stadig bruge virkeligheden som kernefortælling? Hvordan har museet i Kalundborg håndteret deres nye særudstilling om Carmen Curlers og hvad siger de til DRs udgave af historien?

Asser Amdisen styrer slagets gang.

Se programmet her