”Kirke, Kunst og Landskab” i Odsherred er nomineringen til Kristeligt Dagblads initiativpris.

Kirke, kunst og landskab hænger mere sammen, end man lige går og tænker. Det er i hvert fald pointen, når en kunsthistoriker, en præst og en geolog inviterer på en rundtur i Odsherreds 16 kirker. På turene, som blev sat i verden i april, fortæller provst Karin Bundgaard Nielsen om kirken i dag og om trosliv i menigheden. Derefter fortæller kunsthistoriker Jesper Sejdner Knudsen om den nyere kunst i kirken, på kirkegården eller lige uden for kirkegårdsmuren. Og til sidst beretter geolog Jakob Walløe Hansen om relationer mellem kirken og det omgivende landskab eller byrum, hvorefter deltagerne går en tur på kirkegården. Årets sidste tur finder sted den 13. november.
Arrangementet er på listen over de 30 kirkelige initiativer, der er kommet gennem nåleøjet i Kristeligt Dagblads initiativkonkurrence.
Alle kan stemme, så hjælp os med at afgiv din stemme på: www.k.dk/initiativ