Hjælp nisserne på Museum Vestsjælland

“Hjælp Nissen” er en sjov findeleg velegnet til børn fra 4-10 år.

Fra den 1. søndag i advent flytter nisserne ind på Museum Vestsjælland. Hvert museum har sin helt egen lille hjælpenisse.

Desværre er hjælpenissen meget glemsom og han har glemt koden til sin skattekiste. I skattekisten har han de lækreste chokoladeguldmønter. Heldigvis har nissen opfundet et smart system, så han altid kan genskabe koden til sin skattekiste. Men nissen har brug for hjælp! Den glemsomme nisse har nemlig helt glemt, hvor han har lagt de ting, der skal hjælpe ham med at genskabe koden!

Hjælpenissen deler gerne sine chokolademønter med alle de børn, der hjælper ham med at finde tingene på museerne.

Når de voksne har betalt entré (børn har gratis entré på alle Museum Vestsjællands afdelinger!) er det ganske gratis at prøve nissejagten.

Så kom forbi til et hyggeligt julebesøg på jeres lokale museum – I finder Nissejagten her: Ringsted Museum, Holbæk Museum, Slagelse Museum, Sorø Museum, Kalundborg Museum, Odsherreds Museum og Malergården.

Børnehaver og SFOer er også velkomne til at prøve Nissejagten. Send en mail til skole@vestmuseum.dk  og fortæl hvilket museum og hvilken dato I ønsker at komme.

Tjek åbningstiden for de forskellige museer:
Åbningstid Ringsted Museum og Arkiv
Åbningstid Holbæk Museum
Åbningstid Slagelse Museum
Åbningstid Sorø Museum
Åbningstid Kalundborg Museum
Åbningstid Odsherreds Museum
Åbningstid Malergården

Den historiske have vender hjem

Nordea-fonden har doneret 590.308 kr. til projektet “Den historiske have vender hjem” – et grønt byrum på Grundtvig skolen i Nykøbing Sjælland. Her flytter Museum