Den historiske have vender hjem

Nordea-fonden har doneret 590.308 kr. til projektet “Den historiske have vender hjem” – et grønt byrum på Grundtvig skolen i Nykøbing Sjælland. Her flytter Museum Vestsjælland delvis ind i løbet af sommeren.

Museumsinspektør Thomas Egebjerg Johansen og de frivillige “lugekoner” tilknyttet Odsherreds Museum på Annebjerggård har sammen  udtænkt projektet, hvor haven på  Annebjerggård bliver flyttet til et nyt grønt byrum i Nykøbing Sjælland med bl.a. kulturhistoriske planter i højbede, “vilde” bede omkring eksisterende træer, borde og bænke , der også er tilgængelige for kørestolsbrugere og et drivhus opført i genbrugsmaterialer fra det lokale firma NJORD. I alt bliver der anlagt 160 meter bede. Midlerne fra Nordea-fonden og museets medfinansiering gør, at projektet er fuldt finansieret.

Vi glæder os til at komme i gang.